5051*
לילה טוב אורח, התחבר

כנס אוהלו 2017

כנס אוהלו הבינלאומי הראשון לחדשנות בחינוך

 

ב-24 וב-25 לחודש מאי 2017 התקיים כנס החינוך הבינלאומי השני לחדשנות של מכללת אוהלו.

הכנס עסק בנושאי חינוך חדשני: פדגוגיה פורצת מסגרות וגבולות, יישומים ייחודיים בשדה החינוך-

סביבות למידה, מתודות לסגירת פערים בחינוך, טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בחינוך.

בכנס הציגו בו כמה ממובילי החדשנות בחינוך מבריטניה, צרפת, ארה"ב ואירלנד.

הכנס בשיתוף חברת Steelcase Education.

 

 

 

Charles Leadbeater

The Problem Solvers: what young people will need to learn to succeed in the 21st century

Senior advisor for the British Government and other governments and cities around the world on innovation strategy in education

צ'רלס לידביטר


פותרי הבעיות: מה צעירים יצטרכו ללמוד כדי להצליח במאה ה-21


יועץ בכיר לממשלה הבריטית ולממשלות וערים נוספות ברחבי העולם בנושא אסטרטגיית החדשנות בחינוך

 
 
 
 
 
 

 

Francois Taddei

Towards a learning planet

Expert on the future of research and education in the Center for Research and Interdisciplinary in Paris. Leader of the Institute for Learning Through Research of the French Ministry of Research.

פרנסואה תדאי


אל עבר עולם לומד


מומחה בעתיד המחקר והחינוך במכון המחקר הבין-תחומי בפריס. עומד בראש מכון הלמידה מתוך מחקר של המשרד למחקר בממשלת צרפת.

 

 

 

 

 

Eric Byrne

Innovative, Inspiring Spaces for 21st Century Learning

Dr. Byrne is the Assistant Superintendent for Curriculum and Instruction for the Chappaqua Central School District in Westchester County, New York, which has been recreating learning environments across all grade levels to reflect 21st century skill development. He has designed and implemented the programs and processes that have been the foundation of the innovative space projects.

אריק בירנה

מרחבים חדשניים ומעוררי השראה ללמידה במאה ה-21


דר' בירנה הוא עוזר מפקח על הוראה והדרכה במחוז ווצ'סטר שבמדינת ניו יורק בארצות הברית, שבו ממציאים מחדש את מרחבי הלמידה עבור כל שכבות הגיל בהתאם להתפתחות מיומנויות המאה ה-21. הוא אחראי על עיצוב ויישום התכניות והתהליכים בפרויקטים אלו.
 
 

 
 
 
 
 

Kim Dabbs

The Learning Brain: designing learning environments to teach creative thinking

A social entrepreneur, advocate and innovator who is leading learning for Steelcase in Europe, the Middle East and Africa. She has a passion for building a culture of opportunity and is leveraging that mindset for the launch of the new Learning + Innovation Center that is being built as a global hub in Munich

קים דאבס

 

המוח הלומד: עיצוב מרחבי למידה להוראת חשיבה יצירתית


יזמת חברתית ויועצת חדשנות, ראש תחום הלמידה בחברת Steelcase באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה. פעילה בפיתוח מרכז הלמידה והחדשנות הגלובאלי של החברה במינכן.

 

 

 
 
 
 

John Barrett

Internet of Educational Things

Director of the Nimbus Research Centre at Cork Institute of Technology, Ireland, where research focuses on the Internet of Things and related emerging technologies. He is also active around the world in communicating the potential, challenges and impacts of emerging technologies to a wide variety of audiences.

ג'ון בארט

האינטרנט של הדברים בחינוך


מנהל מכון המחקר Nimbus של המכללה הטכנולוגית Cork באירלנד, בו המחקר מתמקד באינטרנט של הדברים (Internet of Things) ובטכנולוגיות המתפתחות הכרוכות בו. הוא גם פועל ברחבי העולם להעברת הפוטנציאל, האתגרים וההשלכות של הטכנולוגיות החדשות למגוון רחב של קהלים. 

 
 
 
 

Rivi Artsi

Future Oriented Pedagogy: concept and development

Director of the Future Pedagogic Planning Unit in the R&D Department of Experiments and Initiatives at the Israel Ministry of Education, and the leader of Future Pedagogy Development.

ריבי ארצי

פדגוגיה מוטת עתיד: מושגים ופיתוח


מנהלת היחידה לתכנון פדגוגיה עתידנית באגף מו״פ ניסויים ויוזמות במשרד החינוך ומובילת הפיתוח של תחום פדגוגיה מוטת עתיד. 

 

 

 

Gustavo Razzetti

Stretch for Change: the power of adaptability in education

Gustavo’s favorite question is “what if?” He has over 20 years of experience in helping organizations thrive in change in the U.S., Latin America and Europe. His hybrid background combines Innovation, Marketing Strategy, Design Thinking and Change Leadership. 

גוסטבו ראזטי

יצירת שינוי: כוחה של ההסתגלות בחינוך


השאלה האהובה על גוסטבו ראזטי היא: "ומה אם...?". גוסטבו בעל ניסיון של יותר מ-20 שנה במתן סיוע לארגונים, להצלחת תהליכי השינוי בהם – בארה"ב, בדרום אמריקה ובאירופה. הרקע העשיר שלו משלב בין חדשנות, אסטרטגיות שיווק, חשיבה עיצובית ומנהיגות לשינויים. 

 

פרופ' שמעון עמר- דברי קישור

 

 

 

 

 

יום ה' 25 במאי

       

מושבים מקבילים - חלק ראשון 

חינוך חדשני: פדגוגיה פורצת מסגרות וגבולות

יין שמשתבח עם השנים: חברותא כמרכיב בפדגוגיה חדשנית

ד"ר קרן לוי, ד"ר אביבה דן, אילנה מאור

מכללת אוהלו

 

קהילת עשייה - הלכה למעשה

ד"ר אילן נגר, אסנת קלימן, איריס בנטולילה, מכללת קיי

וופא זידאן, המכללה הערבית חיפה

 

למידה מבוססת פרויקטים – יצירת סרטונים בקורסי המוסיקה

ד"ר אורה גייגר

מכללת אוהלו

 

סקלבליות ותהליכי הרחבה במערכת החינוך: מודל מחזור 90-הימים של ארגון קרנגי לקידום ההוראה

ד"ר עמליה רן​

מכון מופ"ת

 

למידה מבוססת פרויקטים בהכשרת מורים כאמצעי לקידום חדשנות פדגוגית בחינוך

ד"ר בתיה רייכמן

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי

 

           

 

טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בחינוך

יחידות מתוקשבות בפסיכולוגיה לטיפוח חוויה של הנאה והנעה ללמידה

ד"ר נורית קפלן תורן, מכללת אורנים

ד"ר רונית שלזינגר, אוניברסיטת חיפה

 

 

התנסות סטודנטים במסלול חט"ב בשילוב כלים מתוקשבים בהוראת מתמטיקה – תיאור מקרה

שולה וייסמן, מרינה סיניצקי

מכללת גורדון

 

עולמות וורטואליים: האם יש להם עתיד בחינוך

ד״ר איליין חוטר

מכללת אוהלו, מכללת תלפיות, מרכז TEC במכון מופת

 

מערכת SAGLET - כלי המסייע ללמידה שיתופית בקבוצות קטנות בכיתה ובמרחב הווירטואלי

ד"ר נעמי פרוסק, פרופ' ברוך שוורץ

האוניברסיטה העברית

 

Virtual Reality (VR) as a Source for Self-efficacy in Teacher Training

דר' יונית ניסים, דר' איל ויסבליט

 

מכללת אוהלו

 

New Tool for a New Pedagogy: case study of training of pre-service math teachers in iPad environment

מרינה סיניצקי

מכללת גורדון

 

           

 

מתודות לסגירת פערים בחינוך

"שדרת המנהיגות" - מבנה, תפקוד והכשרה

ד"ר אלכס שניידר ,ד"ר חיה אלתרץ, עינת יצחק מונסונגו

מכללת בית ברל

 

יישום שיטת מקנזי (7S) במערכת חינוך עירונית

יוחנן קירשנבוים

אגף חינוך, בית שמש, אוניבסיטה למינהל- רומניה

"לפני שאת מזמינה אליך אורחים, את צריכה לסדר את הבית" מנהלות מעון בפתחו של תהליך שינוי

דר' סיגל אחיטוב

מכון מופ"ת, מכללת אורנים,מכללת גורדון

מודל מתווך-מתערב להבנת השלכות נחשונים על חדשנות בבתי ספר

איילת אגוזי, מכללת אורנים

פרופ' אנית סומך, אוניברסיטת חיפה

 

טיפוח היכולת להתמודדות עם רגשות שליליים במהלך פתרון בעיות חוקיות באמצעות הכוונה עצמית מטה-רגשית

ד"ר מירב צהר רוזן, מכללת לוינסקי, אוניברסיטת תל אביב

פרופ' ברכה קרמרסקי, אוניברסיטת בר אילן

 

           

מושבים מקבילים - חלק שני

חינוך חדשני: פדגוגיה פורצת מסגרות וגבולות

האם רק מתודה מלהיבה או שאכן היא משפרת את המימד הבינאישי של מורים ופרחי הוראה?

יישום מתודת הסימולציה בחינוך בקרב מורים ופרחי הוראה בחברה הערבית

ד"ר נביל סעדה, ד"ר בהאא זועבי, ד"ר קרמה זועבי

מכללת אלקאסמי

 

מודל הכשרה של סטודנטים להוראת מתמטיקה לפיתוח גישה לפעילויות מודלינג במישור התוכני והפדגוגי

ד"ר ג'והיינה עואודה-שחברי, מכללת סכנין, מכללת אלקאסמי

פרופ' מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב

 

מודל ללמידה ולהוראה של סטודנטים בסביבה עתירת טכנולוגיה - מקרה של הפרכת טענה מתמטית שגויה באמצעות דוגמה נגדית

ד"ר גילה רון, מכללת אוהלו

ד"ר איריס זודיק, הטכניון

 

תהליך חוללות עצמית בקרב קבוצת סטודנטיות במשך 4 שנים מהמכללה אל השדה

ד"ר ניצה דורי

מכללת שאנן

 

 

מודלים של סימולציה כחלק מהוראה, למידה והכשרה במכללה לחינוך

ד"ר עינת גיל, ד"ר ישי מור

מכללת לוינסקי

 

           

 

יישומים ייחודיים בשדה החינוך: סביבות למידה 

 

Alternative Strategies for Understanding the User Experience in an Active Learning Center

Assistant Prof. Dr. Orcun Kepez

Kadir Has University, Turkey

 

מי הזיז את הכיתה שלי?

ד"ר ציפי בבצ'יק, מכללת לוינסקי

עופר גולד, מכללת ויצ"ו חיפה

 

"אנו מעצבים את הבניינים שלנו, לאחר מכן הם מעצבים אותנו": 7 כללים לעיצוב מרחב למידה חדשנית

רותי סלומון

מכון מופ"ת

 

פורצים דרך חדשה בחינוך, ביחד: כך מלמדים 50 תלמידים בכיתה

ד"ר הילי מרום

ביה"ס התיכון נופי גולן

 

פיתוח מתודולוגיה מחקרית להערכת איכות פדגוגית בסביבות למידה חדשניות

ד"ר עירית ששון, ד"ר איתמר יהודה, ליגת דאודי

מכון שמיר למחקר, המכללה האקדמית תל-חי

 

 

מתודות לסגירת פערים בחינוך

טיפוח יכולות חברתיות במסגרות חינוך כמפתח לסגירת פערים בעולם הדיגיטלי

ד"ר ענת כורם

מכללת לוינסקי, האוניברסיטה העברית בירושלים

 

פיתוח מיומנויות למידה בעזרת תנועה וכתב תנועה – שיטת ספיר

ד"ר לילך שליט, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת אורות ישראל

תרצה ספיר, מכללת סמינר הקיבוצים

 

הצגת 'מודל תגבור' לסטודנטים עם לקויות למידה בקורס הסטטיסטיקה ושיטות מחקר

ד"ר איתי הס

מכללת לוינסקי, מכללת אוהלו

 

פיתוח חשיבה מתמטית בגן הילדים

משה קליין

מכללת אוהלו

 

על יישום והטמעה- המקרה של היחידה לפיתוח הפרופסיונאלי במכללת אוהלו

ד"ר יפעת לינדר

מכללת אוהלו

 

 

 

 

 

           

מושבים מקבילים - חלק שלישי

חינוך חדשני: פדגוגיה פורצת מסגרות וגבולות 

"יש לנוע לנוע" - מחקרי תנועה פדגוגיים

ד"ר טלי רונן, מכללת אוהלו

ד"ר לילך שליט, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת אורות ישראל

 

הומור והשפעתו על למידת סטודנטים בקבוצות לפני מבחן במוסד אקדמי

ד"ר אלי גולדשטיין, ד"ר אסנת ישראלי

 מכללת אשקלון

 

"לַכֹּל זְמָן..." (קהלת ג1): מחשבות על זמן ועל אופני ייצוגו כבסיס ללמידה בתחומי דעת מגוונים

ד"ר שלומית עופר

סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, טכנולוגיה ואמנויות

 

"איפוק" -EPoC מבדק חדשני בעולם למדידת פוטנציאל היצירתיות בקרב תלמידים מגיל 5 -18 –

נקודות למחשבה משימושים ראשונים במדינת ישראל

ד"ר בהאא זועבי, ד"ר ויסאם מג'אדלה, ד"ר אינאס קעדאן, ד"ר מוחמד זיאד

מכללת אלקאסמי

 

הכשרת מורים להוראת היסטוריה, כלמידה משמעותית, ובמימשק לתוכנית הלימודים בחטיבה העליונה​

ד"ר יצחק ציטרין

מכללת שאנן

      

טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בחינוך

ספר דיגיטאלי בעידן המורה הדיגיטלי המתחדש

ד"ר איתן סימון

מכללת אוהלו

 

Big Data in Education

רותי סלומון

מכון מופ"ת

 

הטלפון החכם בריצה למאה ה 21

אלון הירש

מכללת אוהלו

 

שילוב ווטסאפ בניהול הגן

ד"ר עמנואל תמיר

מכללת אוהלו

 

שיימינג בווטסאפ בקרב ילדים ובני נוער בישראל: מחקר חלוץ

ד"ר דנה כהן

מכללת אשקלון

 

חשיבה מחשובית - Computational Thinking

זהר סגל, ד"ר איל וייסבליט

מכללת אוהלו

 

מתודות לסגירת פערים בחינוך

מודל העמקת"י: הכוונה עצמית מטה-קוגניטיבית מותאמת דינאמית בפתרון שאלות מילוליות במתמטיקה לתלמידים עם צרכים מיוחדים

ד"ר מירב צהר רוזן, מכללת לוינסקי, אוניברסיטת תל אביב

ד"ר ניצה מרק זגדון, מכללת לוינסקי, אוניברסיטת תל אביב

 

איכות חיים של בגירים עיוורים הנעזרים בכלבי נחייה עם הנגשת טכנולוגייה מסייעתת

ד"ר איתי הס

מכללת לוינסקי, מכללת אוהלו

 

מעורבות הורים לילדים עם מוגבלות שכלית התפחותית בחיי ילדם בבית הספר תפיסת עולם ומציאות

ד"ר אדוה זילברשטיין-חכם

מכללת אוהלו

 

הבדלים בין תרבותיים בהערכת היכולת למנוע התנהגויות סיכון בקרב מתבגרים

עביר נחאס

אוניברסיטת תל-אביב

 

שילוב של עולים-ספורטאים בחברה הישראלית

ד"ר אודי כרמי

מכללת אוהלו

 

A Dynamical Quantitative Analysis of the Evolution of Education

 

ד"ר דוד בורג, ד"ר יואב דביר

מכללת אוהלו

 

           

שולחנות עגולים: מחשבות וכיוונים  2020-2025

בהשתתפות:

​Gustavo Razzetti, Catherine Gall, John Barrett, Bipin Bhadran, Rivi Artsi, Shimon Amar

 

 

 

מתעניינים בלימודים? מלאו פרטים וניצור איתכם קשר או חייגו 5051*

לימודים בקהילה חמה ותומכת

מכללת "אוהלו" לחינוך ולהוראה שוכנת בקצרין אשר בגולן, במרכזה של אחת משמורות הטבע המרהיבות בנופי הארץ. באוהלו, קהילה ומגורי סטודנטים איכותיים וסל מלגות נרחב.

              

תמונות מהמכללה

יצירת קשר מלאו פרטים או חייגו

5051*

מונע על ידי B2E