דלג לתוכן המרכזי
ניווט בסליידר יש להשתמש בחיצי המקלדת

זמן חינוך – כתב עת

כתב העת זמן חינוך, הוא כתב עת אקדמי המיועד לפיתוח דיון ביקורתי ויצירתי במגוון הנושאים הקשורים לחינוך במדינת ישראל: היסטוריה של החינוך, תיאוריה, המעשה החינוכי, מנהיגות, מנהל החינוך והכשרת מורים. כתב העת מבקש להעשיר את השיח המחקרי העכשווי הניזון מכיווני מחשבה שהתפתחו במאה ה-20, זאת כדי לקדם את הכשרת המחנכים ולספק להם כלים מתאימים לקראת אתגרי החינוך במאה ה-21. תכליתו של כתב העת זמן חינוך, היא להוות במת מחקר היוצרת שיח חוקרים ומחנכים והבוחנת את מושגי היסוד של המחשבה והעשייה החינוכית.

עורך:  ד"ר יוסי יפה

חברי המערכת: פרופ' גרגורי פורמן, פרופ' שרגא הוכרמן, ד"ר יונית ניסים, ד"ר איתן סימון, ד"ר ענת קידרון, ד"ר דורית אולניק-שמש, ד"ר אסתר סרוסי, ד"ר מיכל שכטר-לרנר, ד"ר ענבר לבקוביץ.

 

קול קורא להגשת מאמרים לגיליון מס' 7 (2021) זמן חינוך  - כתב עת לעיון ומחקר בישראל​

לתקציר ההנחיות למחברים לחצו כאן

 

גיליון שישי (2020)

לגיליון מלא לחצ/י כאן

 

 אריתריאה זה לא כמו תל אביב” , משפחות מבקשי מקלט מאפריקה מתמודדות עם מתחים בגן ילדים בחברה הקולטת / דולי אליהו לוי, מיכל גנץ-מישר

שני מורים בכיתה אחת? היבטים רגשיים בהתנסות המעשית בתוכנית "אקדמיה כיתה" / יונית ניסים, עדני נייפלד

התפתחות זהות מקצועית של גננות בראשית דרכן / אביבה דן, איתן סימון

המודל האקולוגי כבסיס לעיצוב תפקידם של מנהיגים חינוכיים, בראי מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית והישגים במתמטיקה / מירי בן-עמרם ואורלי שפירא-לשצ'ינסקי

תמונת מצב בין־לאומית של הכשרת מורים להוראת מחוננים / רוקסנה רייכמן

מעבר לפונולוגיה – סטודנטים עם לקות קריאה המדייקים במטלות הבוחנות מודעות פונמית: שכיחות ומאפיינים / מיכל שכטר-לרנר, דויד שר, צביה ברזניץ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

גיליון חמישי (2019)

 

לגיליון מלא לחצ/י כאן

 

אשכול א

חדשנות פדגוגית בכיתות ה' - ניידים, ממ"ג וסביבה מנקודת מבטם של התלמידים אדיב גל

חובת דיווח על אלימות פיזית של הורים כלפי ילדיהם: דילמות בקרב מחנכות ענבר לבקוביץ, עינב וייר

המאפיינים הבולטים של קבוצות החברים ושל מנהלי הקבוצות ב"שלובים" סמדר בר־טל ותמי זייפרט

טבעו של תהליך שינוי: חקר מקרה של הטמעת חינוך לקיימות בשלושה בתי ספר יסודיים שירלי מידז'נסקי ,ענת אברמוביץ

תפיסות על גורמי התמדה ונשירה בקרב מורים לאנגלית ריבי כרמל ומרב בדש

הערכת הישגיה של ישראל במבחני פיז״ה (PISA) באמצעות מדידת השינוי לאורך השנים דוד בורג, יוסי יפה, אור יצקן

 

אשכול ב

חינוך על קצה החרב אודי כרמי

הנצחה, אוהדים ואצטדיוני כדורגל - המקרה של טוטו־טרנר ושל סמי עופר אור לונטל

הנצח הוא תמיד בינתיים: התפתחות הנצחת הטבע והאדם במוזיאון בית אוסישקין בקיבוץ דן מיה דואני

חינוך (ב) שביל הגולן - הפרקטיקה החינוכית שפיתחו מערכות החינוך של רמת הגולן לאורך השביל ענת קדרון

דוברי אנגלית כשפת אם המלמדים אנגלית בישראל- מקרה ייחודי של זהות תרבותית ושפה נדב בדריאן, ליאת בן־חורין

המקרא והדהודיו בתרבות היהודית והאוניברסלית כאמצעי בהבניית זהות הלומד גלי דינור

 

 

 

 

גיליון רביעי (2018)

 

לגיליון מלא לחצ/י כאן

 

 

האופן שבו תופסות מנהלות וסגניותיהן את דמות המורה הראוי ואת מקומן בהכשרתו

נירית רייכל ותמר קסטלמן

 

"צריך להכניס אותו לעונש": ילדי גן מגדירים אלימות בעקבות שיח ביבליותרפי חינוכי על אודות ספרי ילדים

שי רודין ואביבה רון

 

"שתלתם ניגונים" — שירה בגני הילדים במרכז הארץ בהשוואה לגני הילדים בפריפריה הצפונית במדינת ישראל

אורה גייגר

 

עברית בתל אביב, בבייג'ינג, בדנוור ובמלבורן: הערכת תכנית עמיתים בסביבה רב תרבותית (תעבי"ר)

דולי אליהו־לוי וסיגל חן

 

בתי ספר מקדמי בריאות בישראל: הגישה האקולוגית ליישום מדיניות לקידום אורח חיים פעיל ובריא במסגרת החינוכית

אירנה נבוטובסקי, ריקי טסלר, יאיר שפירא, טניה קולוקוב, אנה גרברניק, נועה שטיינמץ ויוסי הראל פיש

 

 

 

 

גיליון שלישי (2017)

 

 

 

לגיליון מלא לחצ/י כאן

 

 

פוליטיקה בכיתה? הימנעות מורים משיח טעון סביב יחסי יהודים וערבים בישראל

רקפת ארליך רון ושחר גינדי

 

"כמו לחיות אלפי שנים": סטודנטיות יוצאות אתיופיה הופכות למורות

ניסים אבישר ורנה ברנר

 

המשכיות ואי המשכיות בין דורית של סגנונות של הורות בקרב דור שני לניצולי שואה בישראל - מחקר פיילוט

יוסי יפה ויותם איידוקובסקי

 

צעדים ראשונים בשילוב רשתות חברתיות בהוראת התנ"ך — בחינת התנסות לאור הגישה הקונקטיביסטית

שירלי נתן יולזרי, חיית שחם וגלית כדורי

 

הוראה מקוונת בסביבות רב תרבותיות - מאמר דעה

מרסלו דורפסמן

 

 

 

 

 

 

 

גיליון שני (2016)

 

זמן חינוך כתב עת לעיון ומחקר בחינוך גיליון, תשע


לגיליון מלא לחצ/י כאן


"הרטוריקה החדשה" כלגיטימציה לחינוך לערכים

יורם רבובסקי

מודל לפיתוח מקצועי של מנהיגות בית ספרית - חקר מקרה

חיה אלטרץ ואירית מירו־יפה

חקר שיח בחינוך: היבטים מתודולוגיים והשלכות לחינוך המיוחד

עירית קופפרברג ואיתי הס

פיתוח יצירתיות ומצוינות בגן הילדים

חיית שחם וחגית שורצקי

בחינת יעילותה של תוכנית התערבות קבוצתית בחרדת בחינות

יוסי יפה ומוריה נזרי

רגשות ורגשות בסיס: מתבגרים ישראלים מסווגים רגשות

נטע רבהון־דמתי

 

 


 

 

 

 

 

 

גיליון ראשון (2015)

 

זמן חינוך כתב עת לעיון ומחקר בחינוך גליון 1, 2015. יוצרים ומחנכים לעתיד. מכללת אוהלו בקצרין

 

לגיליון מלא לחצ/י כאן

 

מה בין כיפה אדומה לפרח הוראה?

אורנה אוריין

תפיסת תכנית ההכשרה לצוות החינוכי של גילאי לידה עד שלוש

אורה סגל־דרורי, גילה רוסו-צימט

"ממני אל תצפי, אין לי כישרון מוזיקלי" - פיתוח תחושת מסוגלות עצמית במוזיקה

אורה גייגר

תכנית התערבות מוקדמת לילדים עם ADHD

אביבה דן  

היבטים סביבתיים של אלימות במוסדות חינוך והשפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד

דני גימשי, ורד נאמן-חביב

אמון כערך בקבלת החלטות של מנהיג פדגוגי

סרגיי טלנקר

מאמר דעה
תיוג כלפי תלמידים עם מוגבלויות – הבנת התופעה והדגמתה דרך מקרה העיוורון

איתי הס    

 

מתעניינים בלימודים? מלאו פרטים וניצור איתכם קשר או חייגו 5051*

לימודים בקהילה חמה ותומכת

מכללת "אוהלו" לחינוך ולהוראה שוכנת בקצרין אשר בגולן, במרכזה של אחת משמורות הטבע המרהיבות בנופי הארץ. באוהלו, קהילה ומגורי סטודנטים איכותיים וסל מלגות נרחב.

              
תמונות מהמכללה
יצירת קשר מלאו פרטים או חייגו

5051*