לילה טוב אורח, התחבר
logo
שתפו ב:
ליצירת קשר בנושא
סדנאות לקידום הוראה מכללת אורנים
*שם:
דואר אלקטרוני:
*מספר טלפון:
*קטגוריה:
תוכן:
קהילות למידה והתפתחות - מבדידות לשותפות. עליזה פרוכטמן


יום ב', 22.1.18
9:00-15:00
קהילות למידה והתפתחות מאפשרות לנו לעבור ממיקוד בהוראה של ידע ומיומנויות, למיקוד בחלומות משותפים, פעולה משותפת ושיח אותנטי ועמוק. אלו מאפשרים לקהילה ולחברים בה להתפתח, לצמוח ולהשתנות. בסדנה נחווה ונתרגל קהילת למידה והתפתחות בהתבסס על שלושה מקורות השראה:
1. Theory U - להנהיג לעבר העתיד המתהווה. תאוריה שפותחה באוניברסיטת MIT על ידי צוות בהובלת פרופסור Otto Scharmer  .
2. (Appreciative inquiry (AI - חקר מוקיר, המזמין שותפים החולקים שדה משותף לשינוי עצמי.
3. Art of Hosting - אומנות ההנחיה ויצירת מרחבי למידה והתפתחות.
המפגש יתקיים באווירה אינטימית ומיוחדת, בסטודיו 'הכרה יוצרת' ליד המעיין באלרואי. מספר המשתתפים מוגבל.

להרשמה 



רטוריקה והעברת מסרים אפקטיבית. ענת רועי - שפירא


יום ג', 23.1.18
9:00-15:00
היכולת להעביר מסרים בצורה אפקטיבית הינה מיומנות חיונית לכל אדם בחברה המודרנית.
כאשר המדובר במרצים באקדמיה, חשיבותה של יכולת זו אף גוברת. היכולת להסביר את החומר בצורה מנומקת, שיטתית ובהירה; לבנות טיעונים לוגיים לביסוס התזות שלך ולהציג את מחקרייך בכנסים בצורה אפקטיבית, הינה בעלת השפעה מכרעת על הצלחתך בעולם האקדמי.
במסגרת הסדנה נעסוק בסוגיות כגון תכנון המסר הרטורי והתאמתו לקהל היעד ולמסגרת הזמן, הבניית המסר בצורה בהירה, שיטתית ומנומקת וכמובן העברה אפקטיבית של המסר על ידי שימוש נכון בשפת הגוף, באמצעי הסגנון המילולי ובקול. הסדנה תשלב מתן כלים תיאורטיים לצד תרגול מעשי.

להרשמה


להעשיר את ההוראה ולהתמקד בלמידה בעזרת הטכנולוגיה. מר אהוד רביב


יום א', 28.1.18
12:30-15:30
בשנים האחרונות גוברת ההכרה כי דרכי הוראה אקדמיות מסורתיות אינן מתאימות לדור הסטודנטים החדש. במוסדות לימוד רבים מתרחשים תהליכי שינוי המתמקדים בשאלה "מה הסטודנטים לומדים?", ולא ב"מה המרצים מלמדים?".
הסמארטפון הנמצא בידי כל סטודנט, מציע מגוון אפליקציות פשוטות המאפשרות להפוך את תהליכי ההוראה-למידה-הערכה לאפקטיביים יותר עבור הסטודנטים.
בסדנה נתנסה במגוון אפליקציות ונלמד כיצד להשתמש בהן בכיתה. נכיר את:
אפליקציות המאפשרות לבדוק קריאה בבית, הבנת הנלמד בשיעור או משוב מיידי: Socrative Kahoot
אפליקציות לביצוע סקרים במהלך השיעור להגברת מעורבות הסטודנטים + בדיקת ההבנהPoll Everywhere.
אפליקציית Edpuzzle ליצירת מעורבות פעילה והעמקת ההבנה בעת צפייה בסרטוני וידיאו.
אפליקציית Nearpod לשילוב מקסים בין מצגת, סרטון וידיאו וטקסט – תוך מעורבות פעילה של הלומד.

להרשמה



כלים לויסות עצמי במפגש עם סטודנטים. לילי ישראלי וד"ר עינת ליכטינגר

יום ה', 1.2.18
9:00-11:15
ויסות עצמי (Selfregulation) הוא תהליך בו הלומד מציב לעצמו מטרות ומנהל את הקוגניציה, המוטיבציה וההתנהגות שלו בהתאם למטרות אלה ולמשוב מהסביבה.

תהליכי הויסות כוללים הפעלה של אסטרטגיות קוגניטיביות, מיקוד הקשב, ארגון הזמן והסביבה הפיסית של הלומד, הפעלת כלים רגשיים ומוטיבציוניים וויסות חברתי. קידום של תהליכים אלה מחזק את המעורבות והשייכות של הלומדים, מאפשר להם "להשמיע את קולם" באופן אותנטי, מקדם את המוטיבציה וההישגים שלהם, ובעיקר, משפר את איכות החיים שלהם ושל מוריהם.

המפגש  נועד להקנות למרצים כלים לקידום הויסות העצמי בהקשר של הרצאות ובהדרכה בשטח. נכיר כלים מרכזיים של פדגוגיה של ויסות עצמי, תוך התמקדות ביצירה של סביבות למידה מובנות המחזקות שייכות ואוטונומיה והקנייה של אסטרטגיות רב ממדיות.

להרשמה