לילה טוב אורח, התחבר
logo
שתפו ב:
ליצירת קשר בנושא
רובוט נכנס לכיתה וממלא את מקומו של סטודנט שנאלץ להיעדר מהלימודים ולהישאר בבית.
*שם:
דואר אלקטרוני:
*מספר טלפון:
*קטגוריה:
תוכן:

רובוט חדשני מאפשר לעשות את הלא יאומן, להשתתף בשיעור המתנהל בבית הספר גם אם הסטודנט נאלץ להיעדר ולהישאר בבית! מכללת "אוהלו" בקצרין השיקה את הרובוט החדשני אשר נשלט על ידי סטודנט שלמרות שנמצא בביתו יש ביכולתו לראות, לשמוע ולהשתתף בשיעור. כיצד זה עובד? וידיאו משדר לרובוט את פניו וקולו של התלמיד שנמצא בבית והרובוט משדר חזרה לתלמיד את המתרחש בכיתה. בכך, הרובוט הופך ל"אווטאר" ומחליף את נוכחותו של הסטודנט שנאלץ להיעדר מהשיעור בעקבות מחלה, פציעה או כל מחויבות אחרת. הרובוט מעניק פתרון ראשון מסוגו לתלמידים חולים או כאלו שעברו תאונה ומרותקים לביתם ובכל זאת לא להפסיד את חומר הלימוד. הרובוט הינו בגובה אדם, בעל גלגלים ומערכת ממוחשבת חדשנית המשדרת את הנעשה בכיתה אל התלמיד שבבית ונותנת לו את ההזדמנות להשתתף כמו כל תלמיד אחר בכיתה. "למרות שאני מרותקת למיטה בבית חולים לקחתי חלק והשתתפתי בשיעור מתמטיקה, ואפילו הלכתי בהפסקה עם כל הסטודנטים לקפיטריה לקנות כוס קפה" שיתפה ענת, סטודנטית להוראה במכללה.

פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת "אוהלו" להכשרת מורים, ביקר לפני כמה חודשים באוניברסיטה בצרפת ומצא כי רובוטים ממוחשבים מסתובבים במסדרונות בית הספר. בירור העלה כי מדובר ברובוטים המופעלים על ידי סטודנטים שנאלצו להיעדר מבית הספר בעקבות מחלה או פציעה. הרעיון המדהים תורגם במהרה לכדי מעשה וחברת הרובוטים, "Suitable Technologies", תרמה רובוט למכללה האקדמית "אוהלו" בקצרין לצורך מחקר משותף אודות הטמעת הטכנולוגיה באקדמיה בישראל. "הרובוט משתלב בעשייה האקדמית של מכללת "אוהלו" בכמה רבדים. הראשון, היכולת לשתף תלמיד שנאלץ להיעדר מהשיעור, השני, היכולת להמשיך לקיים חיים חברתיים על אף ההיעדרות הפיזית משטח המכללה על ידי היכולת לנוע יחד עם יתר הסטודנטים גם בהפסקות. השלישי, היכולת להמשיך לקחת חלק בצוותי עבודה לצורכי מחקר, הגשת מטלות משותפות עם סטודנטים אחרים ועוד".

הסגל האקדמי של מכללת "אוהלו" גם כן יוצא נשכר מהפיתוח הטכנולוגי החדשני על ידי התחברות לרובוט מרחוק ובכך מאפשר להם להשתתף בפגישות עבודה גם כאשר המרצה נאלץ להיעדר משטח המכללה עקב אילוצי לו"ז. בנוסף, מבחינה פדגוגית כאשר יש צורך לפצל את הכיתה לקבוצות למידה במרחבים שונים המרצה יכול להיות נוכח במקומות שונים בו זמנית. מצד אחד הסטודנטים זוכים לאוטונומיה ועבודה עצמאית, ומהצד השני המרצה עדיין יכול להשגיח ולהכווין את הסטודנטים הלומדים.

הטכנולוגיה החדשנית פותחת פתח לעולם חדש ומתקדם החובר באופן אוטומטי לקדמה אליה מכוונים במכללת "אוהלו". פרופ' עמר מוסיף: "ישבתי במשרדי במכללת "אוהלו" שבקצרין, חברתי לרובוט שנמצא בצרפת בישיבה בין-אוניברסיטאית, ולקחתי חלק בצוות חשיבה כשה"אווטאר" מגלם את דמותי. יכולתי לנוע מחדר ישיבות אחד לאחר ולהמשיך לקיים "שיחות מסדרון" בין הפגישות השונות, וכל זה מתוך חדרי בקצרין שבישראל".