ערב טוב אורח, התחבר
logo
שתפו ב:
ליצירת קשר בנושא
"צריך להביא את עולם התוכן למקום שבו הסביבות העתידית והחינוכית צריכות להיות"
*שם:
דואר אלקטרוני:
*מספר טלפון:
*קטגוריה:
תוכן:

יש להביא את עולם התוכן, הפדגוגיה והטכנולוגיה למקום בו הסביבה העתידית צריכה להיות", כך אמר פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אוהלו.

פרופ' עמר דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בנושא חינוך מתוקשב, לקראת כנס Edutech 2015 של אנשים ומחשבים. הנחה את רב השיח יהודה קונפורטס,  הראשי של הקבוצה.

לדברי פרופ' עמר, "המהפכה הטכנולוגית השפיעה באופן משמעותי על חיינו בכל התחומים מלבד תחום החינוך. בספירלה הקיימת כיום, בה פיתוח טכנולוגי גורר אחריו פיתוח של תעשיות אחרות, נפקד מקומם של חינוך ולמידה. הלומדים משתמשים בהרבה טכנולוגיה ולא בהכרח לצרכי למידה. מערכת החינוך צריכה להשתמש ביתרון זה לטובתה ולהיעזר בטכנולוגיה לצרכי למידה עדכנית יותר".

"כיתת העתיד לא צריכה להיות מושפעת רק מטכנולוגיה", אמר פרופ' עמר. "ישנם מרכיבים לא פחות חשובים שישפיעו על כיתת העתיד: מיומנויות המאה ה-21 הן אלה שישפיעו על כיתה זו. הטכנולוגיה היא מיומנות אחת בלבד, אבל היא משמעותית, כי היא תומכת במרבית המיומנויות האחרות". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים לדאוג שהטכנולוגיה לא תהיה הדבר העיקרי, שתהיה נוכחת אבל שלא תשתלט על הכיתה – אלא תהווה כלי משמעותי, תומך למידה, בכל עת ובכל מקום".

 לדברי פרופ' עמר, "העובדה שמכניסים ספרים דיגיטליים למערכת החינוך לא מעידה על כך שהמהפכה הטכנולוגית הגיעה אליה. הילדים המגיעים לגנים כשירים טכנולוגית ואנחנו 'מקלקלים' אותם בהיבט זה. צריך להשקיע במורים כדי שהטכנולוגיה תהיה שקופה ותהווה חלק אינטגרלי מעבודתם. הטכנולוגיה לא תכתיב למורים כיצד לפעול, מה שנדרש הוא שתהיה למורים התודעה שהיא קיימת ויכולה לסייע לתהליך הלמידה ולהעשיר אותה".

פרופ' עמר סיכם באמרו כי "אני מציע למשרד החינוך לפתח סביבות למידה חדשות, אינטראקטיביות, שמתאימות לסביבות בהן בוגר מערכת החינוך אמור להתמודד, ובתוכן לכלול את ההתאמה הטכנולוגית הנדרשת"