צהריים טובים אורח, התחבר
logo
שתפו ב:
ליצירת קשר בנושא
מתחם העתיד
*שם:
דואר אלקטרוני:
*מספר טלפון:
*קטגוריה:
תוכן:
 מתחם העתיד במכללת אוהלו





 
   

מכללת אוהלו מובילה כיום את המכללות להכשרת מורים בארץ בפיתוח פדגוגיה המותאמת למיומנויות המאה ה21 ובשילוב הטכנולוגיה באופן מושכל. צוות המכללה עיצב מודל הוראה ייחודי להכשרת מורים בתהליך מתמשך שארך כשלוש שנים. ליבו של המודל הוא תהליך הלמידהProblem to Project Based Education (P2PBE)  - תהליך בעל שמונה שלבים המשלב סוגי

למידה ידועים ומוכרים. תהליך הלמידה מתחיל בהגדרת בעיה (problem) ומסתיים ביישום של תוצר הלמידה (Project).

 

יחד עם חברת Steelcase Education מארה"ב תכננו ועיצבנו מחדש ארבע כיתות אשר יאפשרו את יישומו של מודל הלמידה הדינמי כפי שתואר לעיל. באיור המובא להלן נראים השלבים השונים של המודל ואופן התאמתם למרחבים שתוכננו, ובהם הכיסאות והשולחנות, הטכנולוגיה וכל שאר האביזרים אשר מאפשרים למידה דינמית ומותאמת מרחב. מרחבים אלו מאפשרים

בזמנים קצרים לבצע מעבר מלמידה יחידנית ועצמאית ללמידה צוותית ושיתופית.

 


בהמשך ללקחי המתחם הראשון, תכננו ופתחנו בתחילת שנת הלימודים תשע"ה את מרחב הלמידה הייחודי שקיבל את השם "מתחם העתיד". הפכנו חמש כיתות לימוד מסורתיות למתחם לימודי אחד. ע"י הפלת קירות ההפרדה שבין הכיתות וסיפוח המסדרון

שביניהן נוצר מרחב בגודל של כ 300- מ"ר. המתחם כולל מרחבי למידה בעלי אופי שונה על שמונת שלביו בתוך מתחם יחיד ובלמידה P2PBE המאפשרים את קיומו של תהליך הלמידה רציפה ומתמשכת. המרצה יכול להחליט כיצד ישתמש במרחבים השונים הקיימים במתחם:

  • מרחב למידה פרונטלית לקיום שלבי הגדרת הבעיה והצגת הפרויקטים
  • מרחב בעל אבזור טכנולוגי חדיש המאפשר רכישת ידע בצורה מיטבית
  • מרחב המיועד לקיום דיונים בקבוצות, לפתרון הבעיות ותכנון הפרויקטים
  • מרחב הנחיה של קבוצות קטנות המתאים לשלבי אישור הידע וההסכמה
  • מרחבי למידה חופשית או הקנייה של צוותים בהנחיית המרצה
  • מרחב שקט בו המרצים יכולים לקיים ישיבה קצרה או שיחות עם סטודנטים


תכנית המתחם

תמונות נוספות



קישורים נוספים

Prof. Shimon Amar, President of Ohalo College of Education in Israel, speaking on: "Relevance of Education System to Real World Needs". Keynote Speaker in the "7th International Scientific Forum", Oxford University 2017


פרופסור עמר, נשיא מכללת אוהלו, מדבר על חיפוש מרחבי למידה שיתאימו לצרכי החדשנות בפדגוגיה ויחסי הגומלין בין הפדגוגיה למרחבי הלמידה. מפגש שני בקהילת Avanti     בנושא:Future Learning Space , שהתקיים ביום שלישי, י"ג בכסלו תשע"ו, 13 בדצמבר 2016, במכון מופ"ת.




מתוך ביטאון מכון מופ"ת: המעבר להתנסות מעשית המותאמת למיומנויות המאה ה-21/ פרופ' שמעון עמר




120 תלמידים בכיתה: כך ייראה ביה"ס בעתיד/ עינת שגיא-אלפס  31.08.14