דלג לתוכן המרכזי

תואר ראשון בחינוך והוראה - מידע כללי

  • לימודי חינוך והוראה
  • דבר ראש החוג
  • סגל החוג לחינוך והוראה
  • התנסות מעשית
  • יצירת קשר
לימודי חינוך והוראה
דבר ראש החוג
סגל החוג לחינוך והוראה
התנסות מעשית
יצירת קשר

מטרת העל של החוג:

עיצוב והכשרת מורים איכותית, מבוססת תיאוריה עכשוויות ופרקטיקום קליני. למען פיתוח מורה רחב אופקים בעל תודעה פרופסיונאלית משמעותית, אכפתיי, סקרן, מיומן, עם אוריינטציה לחדשנות ומסוגלות עצמית להתפתחות מקצועית בהתאם לרוח הזמן.

מטרות:

•           הכשרת מורים איכותית בכל רבדי החינוך: חינוך קדם- יסודי, יסודי ועל יסודי ובחינוך מיוחד.

•           חשיפה למודלים חינוכיים: ממודלים קלאסיים למודלים מתהווים ודינמיים.

•           שימוש במגוון מתודות הוראה והנחייה שילוב טכנולוגיה בהוראה, שיעורים חדשנים.

•           עיצוב מחדש של תפקיד המורה במאה ה- 21 בהלימה למיומנויות המחר.

•           פיתוח כישורי מנהיגות ויזמות בחינוך תוך התנסות בהובלת תהליכים בשדה.

•           הכרת תהליכי התפתחות ושונות בינאישית בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים-חברתיים והתנהגותיים תקינים ולא תקינים.

•           פיתוח חשיבה ביקורתית, כישורי מחקר ומיומנויות להתערבות חינוכית.

•           חשיפה לטכנולוגיות עכשוויות ושילוב בין פדגוגיות מתקדמות לטכנולוגיה לשם יצירת תמורות בתהליכי הוראה ולמידה ויישומן בסביבות חינוכיות מגוונות.

•           עידוד הסגל לחקור ולהתנסות במחקר בקבוצות נושאים.

•           פיתוח קהילת לומדים/ הוגים.

 

בחוג לחינוך והוראה בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה ניתן ללמוד תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בתכניות הבאות:

1.         חינוך מיוחד (נדרשת התמחות משנית בתחום דעת, מדעים, ביולוגיה, יהדות, לשון עברית או לימודי א"י)

2.         חינוך לגיל הרך

3.         יהדות

4.         מדעים

5.         ביולוגיה

6.         אנגלית

7.         לשון עברית

8.         מתמטיקה

9.         לימודי ארץ ישראל

 

למה כדאי ללמוד חינוך והוראה בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה:

•           חוג בעל ותק אקדמי של למעלה מ 20 שנה עם למעלה מאלפי בוגרים שסיימו לימודיהם בהצלחה והפכו למורים, מורות וגננות איכותיות.

•           כל תכנית כוללת לימודי ליבה של דידקטיקה והתנסות מעשית בזירות ההכשרה, בתי ספר וגני ילדים.

•           החוג מאפשר לצבור ניסיון רלוונטי בעבודה בזמן הלימודים.

•           בשיעורים נלמדים מתודות הוראה ומודלים פדגוגיים מגוונים בהלימה לתכנים, לתחום הדעת ולשלבי ההתנסות.

•           ניתן ללמוד חינוך והוראה בתכנית חד מסלולית או דו מסלולית.

•           קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נחשב כפורץ דרך בתחום שילוב החדשנות באקדמיה.

            לאורך כל שנות לימודיכם תקבלו את מיטב הכלים הטכנולוגיים וחופש מלא ליזום, להמציא ולהפוך לדמות חינוכית משמעותית המחוללת שינוי אמיתי בחינוך בישראל.

•           צוות ניהולי פעיל, אכפתי, יוזם  מעורב בכל הנעשה במכללה.

•           גידול משמעותי במחקר ובעשייה חוץ אקדמית.

•           ביצוע מחקרים ופרסום מאמרים בתחומי החינוך.

•           קליטת סגל איכותי ותכנון עתידי.

•           פיתוח והטמעת מודלים חדשניים וקליניים.

•           התנסויות: כוללת, אקדמיה גן ואקדמיה כיתה

•           חדשנות , הערכה, איכות אקדמית, דרכי הערכה ואוריינות.

•           פרויקטים חוץ אקדמיים.

•           פיתוח קורסי חינוך חדשים עם אפשרויות בחירה בדגש על: מנהיגות, יזמות, תכנות (חשיבה מחשובית) ואומנות.

 

איך זה עובד?

הלימודים האקדמיים נמשכים ארבע שנים. במתכונת דו-מסלולית:

במסלול יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, מדעים

במסלול על יסודי ניתן לשלב חינוך מיוחד עם דיסציפלינות – לשון עברית, יהדות, לימודי ארץ ישראל.

*קיימת אפשרות למסלול לימודים ישיר לתואר שני במשך 5 שנים.

 

בשנה ראשונה הסטודנטים לומדים קורסי חינוך ויסוד וכן קורסי ליבה ומבואות בדיסציפלינה כגון : מבוא לחינוך מיוחד, מבוא לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, התפתחות שפה תקינה ולקויה, פילוסופיה ומדיניות של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחינוך ה"רגיל", מבוא ללקויות למידה, מוכנות בתחומי הקריאה והכתיבה.

בשנה שניה ושלישית הסטודנטים מרחיבים את קורסי הדיסציפלינה ולומדים קורסים  כגון : הפרעות רגשיות והתנהגותיות, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוכנות לחשבון, על הרצף האוטיסטי, עבודת הצוות הרב מקצועי, האמנות ככלי בחינוך המיוחד, לקויות למידה איתור והתערבות, כישוריי חיים הוראה תומכת אוטונומיה והוראת הקריאה והכתיבה בחינוך המיוחד ועוד.

בשנה שלישית ורביעית לומדים הסטודנטים  בנוסף לתכנית הלימודים הסטודנטים מגוון קורסי בחירה: התמודדות קבוצתית עם היבטים חברתיים בחינוך המיוחד, למידה מתווכת והוראה דינמית, הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות ויישומי מחשב ככלי בעבודת המורה בחינוך המיוחד.

שנה רביעית: בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.

 

מבנה הלימודים לתואר ראשון בחוג לחינוך והוראה

 

לימודי יסוד והעשרה

במסגרת לימודי היסוד וההעשרה יילמדו הקורסים: אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, סמינר לימודי תולדות השואה, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, בטיחות ובטחון, עזרה ראשונה, זהירות בדרכים ועוד.

 

לימודי חינוך והכשרה להוראה

תכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים כגון: קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי, שיטות מחקר איכותני, סמינריון בחינוך 

וכן לימודים מעשיים (התנסות מעשית ודידקטיקה).

 

התנסות מעשית בהוראה

ההתנסות בחינוך ובהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה נעשית בדגם התנסות קלינית ייחודי, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד בדיסציפלינה שבחר, תוך התנסות בשדה לגווניו, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם סגל הקמפוס.

ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה והמחנך, על מגוון אופניו. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, ומיועדת לטפח בסטודנט את תחושת היעוד  והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו בתחום.

קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. המכללה מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.

ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. המכללה מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.

במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם לתכנית הלימודים שבחר) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.

 

לימודים בתכניות הדיסציפלינאריות:

בכל מסלול ותכנית לימודים נלמד מתווה לימודים ייחודי ומותאם, בו יעמיק הסטודנט את הידע והתמחותו בתחום הנבחר. 

 

שנה ד' התמחות בהוראה (סטאז):

השתתפות בסדנת סטאז' תתאפשר רק לאחר השלמת 80% מחובות הלימודים לתואר B.Ed. לאחר השלמות החובות לתואר B.Ed. ולתעודת הוראה, קבלת רישיון עיסוק בהוראה מותנית בסיום חובות שנת ההתמחות בהוראה (סטאז').

 

איפה אפשר למצוא את הבוגרים שלנו?

בשוק העבודה של 2021, תואר ראשון בחינוך, בשילוב עם הכשרה נוספת ותעודת הוראה, מאפשר לכם את הניידות והגמישות הכל כך מתבקשות בשוק העבודה של המאה ה-21.

בנוסף לתפקידים בחינוך הפורמאלי – בתי ספר, גנים, פעוטונים , לימודי חינוך והוראה פותחים בפניכם את דלתות החינוך הבלתי פורמאלי ומעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים בתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.

 תואר ראשון בחינוך יכול להיות גם צעד ראשון למסלול קריירה במקצוע טיפולי. הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים. מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.

חלק מבוגרנו ממשיכים ללימודים גבוהים ומשתלבים בתפקידי ניהול ופיקוח במוסדות חינוכיים.

לצפייה בתנאי הקבלה 

 

 

ראש החוג – דר' יונית ניסיםד"ר יונית ניסים

 

חזון החוג:

החוג לחינוך מזהה ומעצב מגמות בעתיד החינוך. היא תהווה חוד חנית של איכות, מובילות, יצירה והטמעה של פדגוגיות המחר.

עיצוב והכשרת מורים איכותית, מבוססת תיאוריה עכשוויות ופרקטיקום קליני. למען פיתוח מורה רחב אופקים בעל תודעה פרופסיונאלית משמעותית, אכפתי , סקרן, מיומן, עם אוריינטציה לחדשנות ומסוגלות עצמית להתפתחות מקצועית בהתאם לרוח הזמן.

 

החוג לחינוך בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מתמקד בלימודי חינוך והוראה לתואר ראשון .B.Ed.

הלימודים מאופיינים במספר היבטים: קורסי חינוך חדשניים ומתקדמים ברוח הפדגוגיה הדינמית ו"תורת קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה", התנסות מעשית בהוראה, השתתפות בפרויקט ארצי "אקדמיה כיתה" והטמעת דגשי חדשנות פדגוגית – טכנולוגית בשדה החינוך.

ההכשרה מתבצעת מתוך שאיפה למצוינות, איכות אקדמית ויחס אישי חם לסטודנטים ולאנשי הסגל. היבטים אלו באים לידי ביטוי בתוכניות הלימוד שהפקולטה וחוגיה מציעים, ימי העיון ותהליכי ההכשרה להוראה מיטבית.

 

מטרת החוג: עיצוב והכשרת מורים איכותית, מבוססת תיאוריה עכשוויות ופרקטיקום קליני. זאת למען פיתוח מורה רחב אופקים בעל תודעה פרופסיונאלית משמעותית, אכפתי , סקרן, מיומן, עם אוריינטציה לחדשנות ומסוגלות עצמית להתפתחות מקצועית בהתאם לרוח הזמן.

החוג מכשיר להוראה במסלולי הכשרת מורים בחינוך קדם- יסודי ובחינוך מיוחד.

הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים בחוג נחשפים למגוון מודלים חינוכיים: ממודלים קלאסיים למודלים מתהווים והם עושים שימוש במגוון מתודות הוראה והנחייה שילוב טכנולוגיה בהוראה, שיעורים חדשנים.

הם מעצבים מחדש של תפקיד המורה במאה ה- 21 בהלימה למיומנויות המחר תוך פיתוח כישורי מנהיגות ויזמות בחינוך תוך התנסות בהובלת תהליכים בשדה, הכרת תהליכי התפתחות ושונות בינאישית בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים-חברתיים והתנהגותיים תקינים ולא תקינים, פיתוח חשיבה ביקורתית, כישורי מחקר ומיומנויות להתערבות חינוכית, חשיפה לטכנולוגיות עכשוויות ושילוב בין פדגוגיות מתקדמות לטכנולוגיה לשם יצירת תמורות בתהליכי הוראה ולמידה ויישומן בסביבות חינוכיות מגוונות.

החוג מעודד סטודנטיות וסטודנטים לחקור ולהתנסות במחקר בקבוצות נושאים.

 

ראשי חוגים:

ראש התכנית להוראת החינוך המיוחד- ד"ר אדווה זילברשטיין חכם

ראש התכנית להוראת הגיל הרך- ד"ר אביבה דן

ראש התכנית להוראת מתמטיקה על-יסודי- ד"ר סולי וישקאוצן

ראש התכנית להוראת מתמטיקה יסודי – ד"ר עירית לביא

ראש התכנית להוראת מדעים וביולוגיה- ד"ר מיטל שבת סימון

ראש התכנית להוראת אנגלית- ד"ר סנדי חביב

ראש התכנית להוראת לשון עברית- ד"ר שוש שקד

ראש התכנית ללימודי ארץ ישראל- ד"ר ענת קדרון

ראש התכנית ללימודי יהדות – ד"ר גלעד ששון

מרצים:

מר אוזן מוריס

מר אינדיק גל

מר בוק אליאסף

מר בן ישראל ישראל

מר בר דוד נתנאל

מר בש מעוז

מר גזית שרון

מר גלילי אבישי

מר הורוביץ גיל

מר חגי אברהם

מר טוויל יוסף

מר טינסקי יצחק בילי

מר יבלונובסקי רוני

מר יצקן אור

מר מאיר ערן

מר מלניק יורם

מר סגל  זהר

מר פיינשטיין  מאור

מר פיניאן יורם

מר קליין משה

מר קפלן אלכס

מר רייכרט רן

גב' אביטל (פחימה) זוהר

גב' אופק יהודית

גב' בירנבוים שפרה

גב' בן ברוך יהל

גב' ברזילי גילי

גב' ברלינסקי חגית

גב' גולן ורד

גב' גלילי קמה

גב' דאו נרדין

גב' הולצמן מאיה

גב' וגנר זהבה

גב' חטיב פירוז

גב' טוביאנה כרמית

גב' כהן  מירב

גב' כהן אסתר

גב' ליפשיץ רחלה

גב' מזרחי מיטל

גב' סמעאן מאריה

גב' פלקסר סתיו

גב' פרבר נטשה

גב' פרידמן נורית

גב' קינסבורסקי מישל

גב' רגב-לדאני ענת

גב' רוזליו-זיו אבישג

גב' שני קרן

ד"ר אגוז ליבשטיין טופז

ד"ר אוירבך ברק

ד"ר אולמן אריה

ד"ר אזבנד מיכאל

ד"ר בדריאן נדב

ד"ר בורג דוד

ד"ר בירנבוים אלעזר

ד"ר בן-חורין ליאת

ד"ר ברלב אסנת

ד"ר גייגר אורה

ד"ר גיל איריס

ד"ר גליזר מרים

ד"ר גלס אלון ליאורה

ד"ר דביר יואב

ד"ר דן אביבה

ד"ר דרשמן רעיה

ד"ר הדר דוד

ד"ר הירש אלון

ד"ר וינוגרד הדר

ד"ר ויסבליט איל

ד"ר וישקאוצן סולומון

ד"ר ורדי קובי

ד"ר זילברשטיין-חכם אדוה

ד"ר זיני ירון

ד"ר חאיק ראויה

ד"ר חביב סנדי

ד"ר חילף נאדר

ד"ר חראנבה סאלח

ד"ר יפה יוסי

ד"ר כרמי אודי

ד"ר לוי קרן

ד"ר לונטל אור

ד"ר לינדר יפעת

ד"ר מור רון

ד"ר מזרחי אורלי

ד"ר מימון אורנית

ד"ר ממן יוסי

ד"ר נוסבאום יעקב

ד"ר נוריאל אוחיון מיטל

ד"ר נחמני לאה

ד"ר נייפלד עדני

ד"ר סלימאן ודאד

ד"ר סמון סיגל

ד"ר סרוסי אסתר

ד"ר עין גדי ענת

ד"ר עמר נהורה

ד"ר עציון  טליה

ד"ר צונג רונית

ד"ר קדוסי איילה

ד"ר קדרון ענת

ד"ר קזל תאיר

ד"ר רוטשילד נתן

ד"ר רון גילה

ד"ר רונן טלי

ד"ר רזק יאיר

ד"ר שבת סימון מיטל

ד"ר שוברט איריס

ד"ר שכטר-לרנר מיכל

ד"ר שלו ראובן

ד"ר שני דרור

ד"ר שקד  שוש

ד"ר שרון רקפת

ד"ר שריאל  אליעזר

ד"ר ששון גלעד

ד"ר תמיר עמנואל

הרב ד"ר סמט חגי

הרב ד"ר קליר דוד חיים

פרופ' טננבאום גרשון

פרופ' סינדאוי חאלד

פרופ' פורמן גרגורי

פרופ' קידר דניאלה

 

 

ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה והמחנך, על מגוון אופניו. ההתנסות המעשית מתבצעת תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, ומיועדת לטפח בסטודנט את תחושת היעוד  והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו בתחום.
קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. המכללה מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. המכללה מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בבתי הספר (בהתאם לתכנית הלימודים שבחר) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.

 

 

בחוג לחינוך והוראה בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, ניתן ללמוד תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במסלולים ובתכניות הבאים:

1.         חינוך מיוחד 

2.         חינוך לגיל הרך

3.         יהדות

4.         מדעים

5.         ביולוגיה

6.         אנגלית

7.         לשון עברית

8.         מתמטיקה

9.         לימודי ארץ ישראל

10.       חינוך גופני

 

שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00 

שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00

 

גב' אדוה מאיירס - רכזת החוג לחינוך והוראה, טלפון: 04-6825014, דוא"ל: advam@telhai.ac.il

 

גב' זיוה חדד - רכזת החוג לחינוך והוראה, טלפון: 04-6825012, דוא"ל: zivah@telhai.ac.il

 

גב' עירית אזולאי - רכזת ביה"ס לחינוך גופני ומסלול מתמטיקה, טלפון: 04-6825085,

דוא"ל : irita@telhai.ac.il

 

גב' נטלי גדעוני - רכזת תואר שני ופיתוח מקצועי, טלפון: 04-6825088, דוא"ל natalieg@telhai.ac.il

מתעניינים בלימודים? מלאו פרטים וניצור איתכם קשר או חייגו 5051*

לימודים בקהילה חמה ותומכת

מכללת "אוהלו" לחינוך ולהוראה שוכנת בקצרין אשר בגולן, במרכזה של אחת משמורות הטבע המרהיבות בנופי הארץ. באוהלו, קהילה ומגורי סטודנטים איכותיים וסל מלגות נרחב.

              
תמונות מהמכללה
יצירת קשר מלאו פרטים או חייגו

5051*